Translate

Bantu iDAN Sila Klik

Monday, February 4, 2013

Kenapa Dirindu v

Kenapa dirindu aku yang kurang segala
aku tak mampu memberikanmu hadiah mahal
untuk awak gembira mengimpikan duniawi
jauh sekali menjadikanmu insan hartawan
gah dengan kemewahan segala.

Kenapa dirindu aku yang rawan segala
aku tak larat melangkah kaki khudrat emas
untuk awak bertatah intan serta permata
aku sekadar punyai cinta sejati
samar tak pernah usai di hati.

Kenapa dirindu seorang aku yang keliru
aku tak mampu lagi menyirami putih salju
lantaran segalanya telah aku taburkan
ketulusan yang terbiar di taman larangan
tak pernah pun awak rasai cinta permai.

Kenapa dirindu seorang aku yang lugu
menjejak bayang semalam yang suram
sedangkan awak sentiasa meniti buntu
tanpa menyedari kehadiran cintaku
yang tak pernah mengenal erti palsu.

iDANRADZi
Sagamihara Japan.

No comments:

Post a Comment