Translate

Bantu iDAN Sila Klik

Wednesday, July 17, 2013

HANTU DI GUA TEMPURUNG ( Misteri Ilahi )



Waktu itu hujan renyai-renyai, anak-anak semuanya lelap maklum penat terkurung di kereta hampir 3 jam. Saya bertolak dari Kajang selepas syolat Zuhur.

Sejak dari rumah memang perasaan rasa tidak sedap, seolah-olah berat sangat hendak berhari raya di kampung. Tapi bila memikirkan keluarga di Pulau Pinang semangat dikuatkan juga untuk terus memandu dalam cuaca yang memang muram.

Saya memang sering mendengar tragedi seram di sekitar Gua Tempurung. Apabila melihat saja Lata Kinjang dari lebuhraya saya membaca Surah Kursi agar terhindar dari gangguan syaitan. Hujan rintik-rintik kadang-kadang hujan panas tidak berhenti sejak dari Tg. Malim lagi.

Sebaik saja saya selamat mendaki Gua Tempurung, ketika menuruni cerun tajam sebelum sampai ke Gopeng... satu kejadian aneh telah menimpa saya. ...

Saya seolah-olah nampak seorang tua melintas jalan sambil membawa sebuah baldi. Tiba-tiba saja orang tua tersebut menyiram air ke cermin depan kereta saya. Pandangan saya kabur... saya cuma nampak seolah-olah kabus putih. Kereta saya bagaikan diangkat dan terhumban di lurah yang dalamnya kira-kira tujuh lapan meter. Memang agak dlm lurah itu.

Anehnya semua barangan dalam kereta saya tidak berselerak. Isteri dan anak-anak juga terpinga-pinga, Alhamdulillah!!! tidak seorangpun cedera. Jika awal-awal lagi kereta saya terhumban memang jurang dalam mengundang maut, Allah Yang Esa melindungi saya. Bila saya lihat melalui tingkap kanan dan kiri cuma pokok-pokok saja yang kelihatan. Kereta saya terpaksa ditarik dan dihantar ke bengkel.

Setelah membuat Laporan Polis di Gopeng saya sekeluarga terpaksa pulang ke Pulau Pinang dengan teksi.


No comments:

Post a Comment