Translate

Bantu iDAN Sila Klik

Thursday, January 31, 2013

Kenapa Dirindu iii



Semuanya telah diatur rapi
segala janji pun telah diikati
telah mendapat kata sepakat
cuma menunggu hari disatukan.

Tanpa diduga masih ada memikat
tak kenal batas serta garis adat
bolehkan hati awak berubah arah
membiarkan segala menjadi parah
hatta awak tidak kenal kekitaan lagi
terungkitlah masalah remeh-temeh diri
sebelum ini tak pernah aku fikirkan; kendiri

Beralah aku entahkan ke berapa kali
luka dulu belum pun sembuh lagi
terpaksa membalut luka yang baru
terpaksalah seorang aku kembali ke diri
sedarlah aku sementelah di zaman kini
cinta boleh saja hancur dek ujud status
aku tak punya apa sering terpinggir
dengan insan yang punyai lebih segala
merambangkan cinta yang ada;
siapakah kekasih yang tidak setia?

iDANRADZi
Jenaris Kajang

32.01.13

No comments:

Post a Comment